Wednesday 23 October 2013

KURSUS LINUS (NUMERASI) UNTUK DAERAH RAUB DAN MARAN.

Assalamualaikum dan salam bertemu kembali...

Emm... lama betul tidak menulis apa-apa di ruangan blog ini. Bukannya apa... tengah mengumpul cerita untuk dikongsi bersama.. supaya cerita yang kita kongsikan akan memberi manafaat.. bukan hanya omong-omong kosong...;).

Minggu ini saya sungguh bertuah kerana terpilih untuk mengikuti kursus LINUS (NUMERASI) untuk tahun 3. Banyak perkongsian ilmu dibuat samaada sesama peserta dari daerah Raub dan Maran dan juga perkongsian ilmu dengan para fasilitator yang merupakan penyelaras LINUS dari PPD Maran dan juga dari PPD jerantut.

 Sebagai seorang guru yang baru bertukar daripada mengajar tahap 2 ke tahap 1... perkongsian ini amat memberi erti kepada saya. Dalam kursus ini, saya banyak belajar tentang kepelbagaian teknik dalam PdP.

Antara yang didedahkan adalah kepelbagaian teknik menjawab soalan darab, bahagi, tambah dan tolak menggunakan bahan konkrit, semi konkrit dan abstrak.

Saya percaya.. teknik-teknik yang dikongsi ini tidak diajar di mana-mana IPG... Teknik-teknik yang dikongsi adalah berdasarkan pengalaman dan inovasi para guru.

Insyaallah, saya akan kongsikan apa yang telah saya perolehi di laman ini. Semoga apa yang saya perolehi... tips, teknik dan apa juga strategi akan memberi manafaat kepada semua orang...

Sharing is caring...

No comments:

Post a Comment