Tuesday 15 January 2013

Projek Bijak Sifir....

Projek Bijak Sifir 9 hari....

Masuk hari ni... murid-murid yang advanced dah menghafal sehingga sifir 4. Bermakna, mereka hanya tinggal sifir 3, 2, dan 1 sahaja untuk di hafal. Murid yang lemah, masih tersangkut di sifir 7 dan 6. Saya sudah berjanji dengan mereka... sesiapa yang dulu habis menghafal semuanya, akan saya berikan hadiah... (heheh)... hanya untuk tempat petama, kedua dan ketiga ( atau.. saya perlu beri kepada lebih murid..??? akan difikirkan...)

Sekiranya sudah habis murid kategori A ini menghafal... apakah langkah seterusnya??? Sebagai seorang guru.. kita perlu menjadi kreatif..... yang seronoknya... apabila mereka sudah dapat menghafal semuanya... kuiz akan dibuat.... murid-murid saya sangat gemar bermain kuiz... bertanding sesama mereka...

Satu penambahbaikan dalam teknik Bijak Sifir 9 hari adalah... saya tambahkan eleman nyanyian dan tarian.... hahahha... semoga mereka lebih gembira menghafal sifir... ( tiba-tiba teringat rancangan TV tahun 90an dulu yang ada Siti Sifir...)

No comments:

Post a Comment